przejdź do treści

Strony

Poniżej prezentujemy kontakt do pracowników Samorządu Województwa Wielkopolskiego zajmujących się współpracą z organizacjami pozarządowymi z podziałem na odpowiednie departamenty/biura/jednostki organizacyjne.


 

Departament Organizacyjny i Kadr

Jednostka koordynująca współpracę z organizacjami pozarządowymi. Tu we współracy z pozostałymi departamentami są tworzone co roku: Program Współpracy oraz Sprawozdanie. Także w tym miejscu znajduje się sekretariat Wielkopolskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego. Departament wspiera rozwój społeczeństwa obywatelskiego poprzez ogłaszanie co roku otwartego konkursu ofert na jego rozwój organizując Dni Kultury Solidarności.

Osoby do kontaktu:

Małgorzata Bartkowiak

tel.: 61 626 6733

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

Paweł Michałowski

tel.: 61 66 6713

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

Tomasz Grudziński

tel.: 61 626 6713

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 


 

Departament Rolnictwa i Rozwoju Wsi

Jednostka współpracuje w zakresie problematyki odnowy wsi poprzez organizację otwartych konkursów ofert:

  • pn. „Nasza wieś, naszą wspólną sprawą”,

  • na działania promujące żywność wysokiej jakości.

Podstawą współpracy jest Samorządowy program „Wielkopolska Odnowa Wsi 2013 – 2020”.

Osoby do kontaktu:

Dominik Bekasiak

tel.: 61 626 6514

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Justyna Kubiatowicz

tel.: 61 626 6520

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Alicja Nowak

tel.: 61 626 6527

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


 

 

Departament Zdrowia

Jednostka współpracuje w zakresie ochrony i promocji zdrowia poprzez ogłaszanie otwartych konkursów ofert na realizację zadań takich jak:

  • zwalczanie AIDS i zapobieganie zakażeniom HIV,
  • ochrona i promocja zdrowia,
  • przeciwdziałanie uzależnieniom (alkoholowym/narkotykowym).

Ponadto:

  • udostępniania zasoby Urzędu (sale konferencyjne, strona internetowa, itp.),
  • dofinansowuje zakup towarów i usług (nagrody, plakaty, wydawnictwa, materiały promocyjno - edukacyjne, itp.),
  • zaprasza do czynnego i biernego uczestnictwa w wydarzeniach organizowanych przez Departament (konferencje, szkolenia, imprezy, itp.).

Podstawę współpracy stanowią poniższe dokumenty:

  • Regionalny Program Ochrony Zdrowia Psychicznego Województwa Wielkopolskiego na lata 2011-2015
  • Regionalny Program Profilaktyki i Promocji Zdrowia dla Województwa Wielkopolskiego na lata 2014-2020
  • Krajowy Program Zwalczania AIDS i Zapobiegania Zakażeniom HIV
  • Wojewódzki Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych dla Województwa Wielkopolskiego na lata 2013-2017
  • Wojewódzki Program Przeciwdziałania Narkomanii dla Województwa Wielkopolskiego na lata 2015 – 2019.

Osoby do kontaktu:

Jarosław Cieszkiewicz

61 62 66 356

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.">Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Beata Choroszko

61 62 66 848

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.">Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Hanna Waszak-Rudecka

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Karolina Szafer

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Janusz Krysztofiak

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Milena Magnucka

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Milena Szczepaniak

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Maciej Nowak

61 62 66 360

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.">Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

 

Wstęp

Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu (w skrócie UMWW):

telefon: +48 61 626 66 66
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
adres korespondencyjny: al. Niepodległości 34, 61-714 Poznań

zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej wielkopolskiewici.pl .

Daty publikacji i aktualizacji

Data publikacji strony internetowej: 2020-10-13. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2022-03-30

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  • cześć zdjęć dodanych zostało w serwisie ze spacjami. Problem zostanie sukcesywnie naprawiony,
  • górne menu poziome ma za mały kontrast (pomiędzy tłem a kolorem elementu na nim umieszczonego). Problem zostanie sukcesywnie naprawiony,
  • nie wszystkie treści artykułów publikowane na stronie są dostępne cyfrowo,
  • nie wszystkie dokumenty udostępnione do pobrania są dostępne cyfrowo,
  • część tekstu może posiadać za słaby kontrast. Problem zostanie sukcesywnie naprawiony.

Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej

Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-09-21. Data ostatniego przeglądu i aktualizacji: 2023-03-31. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny. 

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Małgorzata Bartkowiak, email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 61 626 67 33. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Informacja na temat procedury

Uprzejmie informujemy, że zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji na warunkach określonych w ustawie. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich - więcej

Dostępność architektoniczna budynków Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego

AL. NIEPODLEGŁOŚCI 34, 61-714 POZNAŃ

Dostępność wejścia
Główne wejście do budynku zlokalizowane jest od strony al. Niepodległości. Drzwi obrotowe oraz równolegle zamontowane drzwi otwierane przyciskiem dla osób ze szczególnymi potrzebami znajdują się na tym samym poziomie, co teren wokół budynku. Wejście jest ogólnodostępne w godzinach pracy Urzędu tj. od poniedziałku do piątku w godzinach od 07.30 do 15.30.

Dostępność parkingu

Przy budynku od ul. św. Barbary wyznaczono dwa ogólnodostępne miejsca parkingowe dla osób ze szczególnymi potrzebami. W przypadku pełnego obłożenia miejsc należy skontaktować się z ochroną budynku pod numerem telefonu umieszczonym na elewacji – naprzeciwko miejsc parkingowych.

Do budynku prowadzą utwardzone dojścia oraz ścieżki fakturowe dla osób niewidomych. Brak utrudnień z wjazdem wózka z miejsca parkingowego na dojście prowadzące do budynku.

Dostępność budynku

Przed drzwiami wejściowymi do budynku zamontowany jest znacznik TOTUPOINT, wskazujący wejście główne Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu oraz informujący o układzie przestrzennym kondygnacji 0 i 1 budynku. W budynku, po lewej stronie od wejścia znajduje się tyflomapa informująca o układzie przestrzennym budynku. Na parterze budynku, na wprost wejścia głównego znajduje się Punkt Informacyjny, obsługiwany przez posługującego się językiem migowym pracownika oraz wyposażony w pętlę indukcyjną.

Dostępność na wyższe kondygnacje zapewnia zespół czterech wind osobowych z informacją głosową, zlokalizowanych w holu głównym. Przyciski na tablicy przyzywowej wind posiadają oznaczenia dogodne dla osób ze szczególnymi potrzebami. Winda przystosowana dla osób ze szczególnymi potrzebami jest oznakowana. W holu głównym znajdują się schody prowadzące na pierwszą kondygnację oznakowane dotykowo i kontrastowo w sposób ułatwiający poruszanie się osobom niewidomym i niedowidzącym. Na pierwszej kondygnacji znajduje się Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich, wyposażony w pętlę indukcyjną oraz dostęp do tłumaczenia języka migowego online.

Na kondygnacji 0 oraz na kondygnacjach od 2 do 11 znajdują się pomieszczenia higieniczno-sanitarne przystosowane dla osób ze szczególnymi potrzebami, wyposażone w system przywoławczy (dzwonki). Wszystkie pomieszczenia higieniczno-sanitarne na poziomie 0 są opisane dotykowo.
Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu ma wypracowane procedury ewakuacji osób z niepełnosprawnościami.

W przypadku niemożności samodzielnego dotarcia do danej komórki Urzędu, zlokalizowanej na wyższych kondygnacjach, istnieje możliwość zejścia pracownika lub uzyskania pomocy w doprowadzeniu na daną kondygnację. Celem uzyskania pomocy należy zgłosić się do pracownika Punktu Informacyjnego zlokalizowanego w holu głównym.

AL. NIEPODLEGŁOŚCI 16/18, 61-713 POZNAŃ

Dostępność wejścia
Wejście dla klientów zewnętrznych do kompleksu budynków głównym wejściem w budynku A (wejścia do budynków B i C są dostępne wyłącznie dla pracowników). Wejście jest ogólnodostępne w godzinach pracy Urzędu tj. od poniedziałku do piątku w godzinach od 07.30 do 15.30.

Przed budynkami A i C biegnie ciąg pieszy wzdłuż ulicy, oznakowany liniami naprowadzającymi. Odchodząc prostopadle od ulicy wchodzi się na plac, na którym znajduje się pięć drzew i pasy zieleni. Dalej jest sześć stopni oznaczonych kontrastowo i dotykowo. Po lewej stronie znajduje się podjazd z poręczami. Przed samym budynkiem znajdują się kolejne schody (sześć stopni); pierwszy i ostatni stopień są oznaczone kontrastowo i dotykowo. Istnieje możliwość ominięcia schodów kierując się w lewo, w stronę parkingu urzędu przy bocznej ścianie budynku.

Wejście od strony parkingu na podest prowadzący do drzwi wejściowych jest dostosowane dla wózków. Na podest można dostać się także sześcioma stopniami od ul. Ojca Honoriusza Kowalczyka. Pierwszy i ostatni stopień są oznaczone kontrastowo i dotykowo.

Drzwi w budynku A są przeszklone, oznaczone pasami ostrzegawczymi kontrastującymi z otoczeniem. Drzwi otwierają się automatycznie.

Dostępność parkingu
Przy kompleksie budynków znajdują się ogólnodostępne parkingi z miejscami dla osób z niepełnosprawnością. Istnieje możliwość zaparkowania na parkingu urzędu przy wejściu do budynku A, po wcześniejszym zgłoszeniu takiej potrzeby (miejsca przy bocznej ścianie budynku, za szlabanem otwieranym przez pracownika portierni).

Dostępność budynku
Za drzwiami wejściowymi jest przedsionek z dostępnym polem manewrowym. Po lewej stronie znajduje się portiernia. Wejście przez drugie drzwi przeszklone, oznaczone pasami ostrzegawczymi kontrastującymi z otoczeniem otwierane automatycznie do holu, w którym znajdują się prostokątne filary (trzy po lewej i trzy po prawej stronie).

W holu po prawej stronie znajduje się punkt informacyjny, do którego należy się zgłosić po wejściu do budynku. Pracownik punktu informacyjnego skontaktuje się z pracownikiem właściwej komórki organizacyjnej. Obsługa klientów odbywa się w wyznaczonym miejscu.

W holu budynku przy punkcie informacyjnym znajduje się pokój cichej obsługi dla osób ze szczególnymi potrzebami.

W holu po prawej stronie znajdują się dwie windy dostosowane dla osób z niepełnosprawnością. Z holu na antresolę i wyższe piętra prowadzi klatka schodowa z poręczami po obu stronach. W budynkach A i C znajdują się także klatki schodowe i windy (przy łączniku budynków B i C winda przystosowana dla osób z niepełnosprawnością). Klienci mogą poruszać się łącznikami pomiędzy budynkami (budynki A i B – na pięciu piętrach, budynki B i C – na parterze i trzech piętrach).

W łączniku B i C na parterze i I piętrze brak barier architektonicznych, na II  i III piętrze znajdują się schody. Przy schodach są platformy dla osób z niepełnosprawnością. Platformy zostały oznaczone i wyposażone w instrukcję obsługi. Brak pochylni. W przejściu pomiędzy budynkami B i C znajduje się winda przystosowana dla osób z niepełnosprawnością.

Pomiędzy łącznikami w budynku na każdym piętrze znajdują się szklane drzwi oznaczone pasami ostrzegawczymi kontrastującymi z otoczeniem.

Budynki A, B i C są czytelnie oznakowane. Oznakowania w języku Braille’a są jedynie w windach i przy wejściach do toalet.

Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Do kompleksu budynków przy al. Niepodległości 16/18, 61-713 Poznań można dojechać tramwajem i autobusem. W celu dokładnego zlokalizowania miejsca, kliknij w link

UL. KOŚCIUSZKI 95, 61-716 POZNAŃ

Dostępność wejścia
Główne wejście do budynku zlokalizowane jest od strony ul. Kościuszki. Wejście do budynku znajduje się na tym samym poziomie, co teren wokół budynku. Do budynku prowadzą utwardzone dojścia oraz ścieżki oznaczone fakturowo.

Wejście jest ogólnodostępne w godzinach pracy Urzędu tj. od poniedziałku do piątku w godzinach od 07.30 do 15.30.

Dostępność parkingu
Przed budynkiem wyznaczono jedno miejsce parkingowe dla osób ze szczególnymi potrzebami.

Dostępność budynku
Za drzwiami wejściowymi jest przedsionek. W przedsionku na wprost znajduje się portiernia.

Dostępność na pierwszą kondygnację dla osób ze szczególnymi potrzebami zapewniona jest poprzez platformę schodową.

W budynku na pierwszej kondygnacji znajduje się pomieszczenie higieniczno-sanitarne przystosowane dla osób ze szczególnymi potrzebami.
Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

W przypadku niemożności samodzielnego dotarcia do danej komórki Urzędu, zlokalizowanej na wyższych kondygnacjach, istnieje możliwość zejścia pracownika lub uzyskania pomocy w doprowadzeniu na daną kondygnację. Celem uzyskania pomocy należy zgłosić się do pracownika ochrony, którego pomieszczenie zlokalizowane jest przy wejściu głównym.

Do siedziby można dojechać autobusem i tramwajem. W celu dokładnego zlokalizowania miejsca kliknij w link.

UL. PIEKARY 17, 61-823 POZNAŃ

Dostępność wejścia
Główne wejście do budynku zlokalizowane jest od strony ul. Piekary. Drzwi rozsuwają się automatycznie i znajdują się na tym samym poziomie, co teren wokół budynku. Drzwi są oszklone i oklejone taśmą kontrastową, aby były widoczne dla osób słabowidzących. Wejście jest ogólnodostępne od poniedziałku do piątku w godzinach od 06:00 do 18:00.

Dostępność parkingu
Przy budynku nie ma miejsc parkingowych wyznaczonych miejsc dla osób z niepełnosprawnościami. Najbliższe miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami znajdują się na płatnym parkingu w Galerii MM przy ul. Święty Marcin 24.

Dostępność budynku
Przy drzwiach wejściowych znajduje się stanowisko ochrony budynku, w którym zamontowana została pętla indukcyjna. W budynku znajdują się 2 windy osobowe. Przyciski windy przyzywającej (jak i w środku windy) posiadają oznaczenia dogodne dla osób niewidomych oraz informacje głosowe dotyczących danego piętra.
Krawędzie schodów na każdym piętrze (pierwszy i ostatni stopień) są oznaczone taśmą kontrastującą i antypoślizgową.

W budynku na I piętrze znajduje się pomieszczenie higieniczno-sanitarne przystosowane dla osób ze szczególnymi potrzebami wyposażone w system przywoływania pomocy.

Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Dla potrzeb ewakuacji zapewniona jest sygnalizacja dźwiękowa i świetlna.

W przypadku niemożności samodzielnego dotarcia do danego pokoju znajdującego się na wyższych kondygnacjach, istnieje możliwość zejścia pracownika lub uzyskania pomocy w doprowadzeniu na dane piętro. Celem uzyskania pomocy należy zgłosić się do pracownika ochrony, którego pomieszczenie zlokalizowane jest przy wejściu głównym.

 

Dostępność informacyjno-komunikacyjna

W każdej z lokalizacji Urzędu znajduje się tablica informacyjna oraz punkt informacyjny lub portiernia. Na tablicy umieszczone są nazwy komórek organizacyjnych Urzędu znajdujących się w budynku wraz z numerami pięter i pokoi. W sposób głosowy informacje o rozkładzie pomieszczeń w budynku uzyskać można w punkcie informacyjnym lub na portierni.

Na stronie internetowej UMWW znajduje się informacja o zakresie działalności Urzędu w Polskim Języku Migowym oraz w tekście odczytywanym maszynowo.

Na stronie internetowej UMWW znajduje się informacja o zakresie działalności Urzędu w tekście łatwym do czytania i rozumienia (ETR).

W Urzędzie Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego istnieje możliwość skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego. Informacje o dostępie do usługi znajdują się na stronie internetowej UMWW.

Na wniosek osoby uprawnionej Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego zapewnia dostępność architektoniczną lub informacyjno-komunikacyjną w formie określonej w tym wniosku.

Poniżej prezentujemy informacje kontaktowe do pracowników Samorządu Województwa Wielkopolskiego zajmujących się współpracą z organizacjami pozarządowymi z podziałem na odpowiednie departamenty/biura/jednostki organizacyjne wraz z krótkimi informacjami nt zadań danego departamentu oraz innych niż "Program współpracy..." dokumentów mogących wpływać na współpracę z organizacjami pozarządowymi.


 


 

Departament Organizacyjny i Kadr

Jednostka koordynująca współpracę z organizacjami pozarządowymi. Tu we współpracy z pozostałymi departamentami są tworzone co roku: Program Współpracy oraz Sprawozdanie. Także w tym miejscu znajduje się sekretariat Wielkopolskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego oraz Zespołu Konsultacyjno-Opiniującego. Departament wspiera rozwój społeczeństwa obywatelskiego poprzez ogłaszanie co roku otwartego konkursu ofert na jego rozwój w szczególności poprzez organizację Dni Kultury Solidarności.

Więcej informacji nt departamentu można znaleźć na stronie internetowej Urzędu bądź Biuletynu Informacji Publicznej.

Osoby do kontaktu:

Małgorzata Bartkowiak
61 626 6733
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Paweł Michałowski
61 66 6711
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Patrycja Zarzycka
61 626 6230
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

 

Alicja Matuszewska-Nowak

61 626 6713

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


 


 

Departament Rolnictwa i Rozwoju Wsi

Jednostka współpracuje w zakresie problematyki odnowy wsi poprzez organizację otwartych konkursów ofert: pn. „Nasza wieś, naszą wspólną sprawą” oraz na działania promujące żywność wysokiej jakości.

Podstawą współpracy jest Samorządowy program „Wielkopolska Odnowa Wsi 2013 – 2020”.

Więcej informacji nt departamentu można znaleźć na stronie internetowej Urzędu bądź Biuletynu Informacji Publicznej.

Osoby do kontaktu:

Dominik Bekasiak
61 626 6514
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Justyna Kubiatowicz
61 626 6520
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Alicja Nowak
61 626 6527
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


 


 

Departament Zdrowia

Jednostka współpracuje w zakresie ochrony i promocji zdrowia poprzez ogłaszanie otwartych konkursów ofert na realizację zadań takich jak: zwalczanie AIDS i zapobieganie zakażeniom HIV,ochrona i promocja zdrowia, przeciwdziałanie uzależnieniom (alkoholowym/narkotykowym). Ponadto: udostępniania zasoby Urzędu (sale konferencyjne, strona internetowa, itp.), dofinansowuje zakup towarów i usług (nagrody, plakaty, wydawnictwa, materiały promocyjno - edukacyjne, itp.), zaprasza do czynnego i biernego uczestnictwa w wydarzeniach organizowanych przez Departament (konferencje, szkolenia, imprezy, itp.).

Podstawę współpracy stanowią poniższe dokumenty:

  • Regionalny Program Ochrony Zdrowia Psychicznego Województwa Wielkopolskiego na lata 2011-2015,
  • Regionalny Program Profilaktyki i Promocji Zdrowia dla Województwa Wielkopolskiego na lata 2014-2020,
  • Krajowy Program Zwalczania AIDS i Zapobiegania Zakażeniom HIV,
  • Wojewódzki Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych dla Województwa Wielkopolskiego na lata 2013-2017,
  • Wojewódzki Program Przeciwdziałania Narkomanii dla Województwa Wielkopolskiego na lata 2015 – 2019.

Więcej informacji nt departamentu można znaleźć na stronie internetowej Urzędu bądź Biuletynu Informacji Publicznej.

Osoby do kontaktu:

Jarosław Cieszkiewicz
61 62 66 356
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Beata Choroszko
61 62 66 848
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Hanna Waszak-Rudecka
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Karolina Szafer
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Janusz Krysztofiak
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Milena Magnucka
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Milena Szczepaniak
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Maciej Nowak
61 62 66 360
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


 


 

Departament Kultury

Departament ma za zadanie wspieranie szeroko pojętej kultury oraz działań na rzecz ochrony dziedzictwa narodowego (w tym zabytków) w województwie wielkopolskim poprzez zapewnienie odpowiednich warunków prawnych, organizacyjnych i finansowych. W ramach swoich zadań koordynuje działalność samorządowych instytucji kultury oraz współpracuje z organizacjami pożytku publicznego działającymi w obrębie kultury i sztuki w szczególnści poprzez dofinansowywanie realizacji zadań publicznych Województwa Wielkopolskiego w dziedzinie kultury.

Więcej informacji nt departamentu można znaleźć na stronie internetowej Urzędu bądź Biuletynu Informacji Publicznej.

Osoby do kontaktu:

Natalia Wasilewska
61 626 6889
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Anna Dopierała
61 626 6893
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Monika Oksza-Strzelecka
61 626 6888
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


 


 

Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu

Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu jest wojewódzką samorządową jednostką organizacyjną realizującą zadania samorządu województwa z zakresu polityki społecznej, w szczególności pomocy społecznej. Terenem działania Ośrodka jest województwo wielkopolskie, siedzibą miasto Poznań. Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu wytycza kierunki polityki społecznej zmierzające do wyrównywania poziomu życia mieszkańców województwa współdziałając z różnymi podmiotami w gminach i powiatach. Inspiruje i promuje nowe rozwiązania w zakresie pomocy społecznej, bilansuje potrzeby w tym zakresie i diagnozuje problemy społeczne. Ogłaszamy m.in. otwarte konkursy ofert na realizację zadań adresowanych do osób z niepełnosprawnościami, rodzin, dzieci i młodzieży, osób starszych oraz osób zagrożonych wykluczeniem społecznym.

Podstawę współpracy stanowią poniższe dokumenty:

  • Strategia Polityki Społecznej dla Województwa Wielkopolskiego do 2020 roku,
  • Wielkopolski Program Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie na lata 2011-2020,
  • Program wyrównywania szans osób z niepełnosprawnościami i przeciwdziałania ich wykluczeniu społecznemu oraz pomocy w realizacji zadań na rzecz zatrudniania osób z niepełnosprawnościami w województwie wielkopolskim na lata 2014-2020,
  • Wielkopolski Program na Rzecz Osób Starszych do roku 2020,
  • Regionalny Program Ochrony Zdrowia Psychicznego Województwa Wielkopolskiego na lata 2011-2015,
  • Program „Wielkopolska Karta Rodziny”.

Więcej informacji nt departamentu można znaleźć na stronie internetowej ROPS bądź Biuletynu Informacji Publicznej.

Osoby do kontaktu:

Radosław Dukat
61 8567 313
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Monika Szofer
61 8567 313
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Marcelina Sadowska
61 8567 323
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Agnieszka Staniewska
61 8567 306
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Magdalena Antkowiak
61 8567 957
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Magdalena Wieczorek
61 8567 342
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


 


 

Departament Sportu i Turystyki

Departament kształtuje politykę województwa w zakresie kultury fizycznej, sportu, turystyki i rekreacji. W ramach swoich obowiązków stwarza warunki prawno-organizacyjne i ekonomiczno-techniczne dla rozwoju podległych sobie dziedzin życia. W tym celu zarządza środkami budżetowymi. Jego zadaniem jest także prowadzenie wykazu obiektów i urządzeń sportowych w województwie, nadzór nad nimi oraz planowanie i realizowanie rozbudowy wielkopolskiej bazy sportowej, rekreacyjnej i turystycznej, a także jej wyposażenie. Na ten cel Departament posiada środki m.in. z Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej. Jego obowiązkiem jest również przystosowanie tych obiektów do potrzeb osób niepełnosprawnych. Departament odpowiada również za rozwój kontaktów międzynarodowych w zakresie kultury fizycznej i turystyki w ramach współpracy Urzędu Marszałkowskiego z zagranicą.

Departament współpracuje z organizacjami pozarządowymi w dziedzinie kultury fizycznej, turystyki i krajoznawstwa, poprawy i rozwoju bazy sportowej i turystycznej oraz ratownictwa wodnego.

Podstawę współpracy stanowi, oprócz "Programu współpracy..." Strategia rozwoju turystyki w województwie wielkopolskim na lata 2007-2013.

Więcej informacji nt departamentu można znaleźć na stronie internetowej Urzędu bądź Biuletynu Informacji Publicznej.

Osoby do kontaktu:

W DZIEDZINIE KULTURY FIZYCZNEJ
Mariusz Kubiak
61 626 6843
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Maria Skrodzka
61 626 6845
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Monika Tykwic
61 626 6845
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Adam Wysocki
61 626 6846
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

W DZIEDZINIE KRAJOZNAWSTWA I TURYSTYKI
Andrzej Kaleniewicz
61 626 6847
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Krzysztof Piechocki
61 626 6855
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Małgorzata Prażanowska
61 626 6855
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

FINANSOWANIE WSPÓŁPRACY Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI W DEPARTAMENCIE
Elżbieta Kubiak
61 626 6851
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Anna Jankiewicz-Nowaczyk
61 626 6853
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Magdalena Ceranek
61 626 68 52
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Katarzyna Lisek
61 626 6852
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


 


 

Departament Edukacji i Nauki

Departament Edukacji i Nauki przygotowuje i realizuje programy wojewódzkie w dziedzinie rozwoju edukacji i nauki, wspiera i prowadzi działania na rzecz podnoszenia poziomu wykształcenia mieszkańców regionu. Współdziała z jednostkami samorządu terytorialnego i instytucjami oświatowymi w zakresie edukacji, koordynuje działania placówek doskonalenia nauczycieli w zakresie ustalania priorytetów w kształceniu i doskonaleniu nauczycieli w skali województwa.

Departament współpracuje z organizacjami pozarządowymi poprzez otwarte konkursy ofert na realizację w formie wspierania zadań publicznych Województwa Wielkopolskiego w dziedzinie edukacji w 2015 roku.

Podstawę współpracy stanowią poniższe dokumenty:

  • Strategia rozwoju oświaty w województwie wielkopolskim,
  • e-WIELKOPOLSKA. Strategia budowy i rozwoju społeczeństwa informacyjnego w województwie wielkopolskim.

Więcej informacji nt departamentu można znaleźć na stronie internetowej Urzędu bądź Biuletynu Informacji Publicznej.

Osoby do kontaktu:

Ewa Wesołowska-Nowak
61 626 6578
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Marcin Książkiewicz
61 626 6578
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


 


 

Wojewódzki Urząd Pracy

Wojewódzki Urząd Pracy w Poznaniu jest jednostką organizacyjną samorządu województwa wielkopolskiego realizującą zadania w zakresie kreowania polityki rynku pracy, inicjowania i wspierania skutecznych rozwiązań promujących i stymulujących rozwój rynku pracy w województwie wielkopolskim.

Więcej informacji nt departamentu można znaleźć na stronie internetowej WUP bądź Biuletynu Informacji Publicznej.

Osoby do kontaktu:

Magdalena Kaczmarek

618 463 824
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Łukasz Babula
618 463 854
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Marek Radwański
618 463 825
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


 


 

Biuro Współpracy Międzynarodowej

Biuro koordynuje i monitoruje współpracę międzynarodową samorządu województwa ze strukturami samorządu regionalnego w innych krajach oraz z międzynarodowymi podmiotami, zrzeszeniami regionalnymi i sieciami międzynarodowymi. Do zadań jednostki należy również inicjowanie kontaktów międzynarodowych podmiotów i instytucji z terenu województwa z partnerami zagranicznymi, a także organizacyjny i merytoryczny nadzór nad przygotowaniem i organizacją wizyt zagranicznych przedstawicieli samorządu województwa oraz wizyt przedstawicieli samorządów partnerskich i zagranicznych instytucji w Wielkopolsce. Ponadto, Biuro dba o wizerunek publiczny samorządu województwa za granicą oraz współdziała w zakresie działań związanych z promocją Województwa Wielkopolskiego na arenie międzynarodowej prowadzoną przez Urząd Marszałkowski.

Więcej informacji nt. Biura można znaleźć na stronie internetowej Urzędu bądź Biuletynu Informacji Publicznej.

Osoby do kontaktu:

Ewa Chomicz
61 626 6657
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

 

 

Województwo Wielkopolskie przywiązuje szczególną wagę do poszanowania prywatności użytkowników odwiedzających niniejszy serwis.

Administrator Danych Osobowych

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w niniejszym serwisie WWW jest Województwo Wielkopolskie z siedzibą Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu przy al. Niepodległości 34, 61-714 Poznań, tel. +48 61 626 69 69, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., strona: http://www.umww.pl

Inspektor ochrony danych osobowych

Z inspektorem ochrony danych osobowych mogą Państwo skontaktować się emailowo pod adresem Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. .

Wykorzystywanie danych

W serwisie (podajemy nazwę serwisu np.: www.umww.pl) wykorzystywane są tzw. ciasteczka (z ang. Cookies) oraz dane osobowe, które przechowywane mogą być w dziennikach logów systemowych. Przetwarzanie tak zgromadzonych danych odbywa się za Państwa zgodą wyrażoną poprzez odpowiednie ustawienie przeglądarek internetowych. Administrator Danych Osobowych przetwarza dane osobowe w celach: zapewnienia właściwej obsługi użytkowników serwisu, dowodowych (tj. niezbędnych do dochodzenia i ustalenia roszczeń), statystycznych, archiwizacyjnych oraz do komunikacji z użytkownikami serwisu. Dane zgromadzone w ciasteczkach przetwarzane będą przez okres zgodny z funkcjonowaniem ciasteczek, których opis przedstawiamy poniżej. Natomiast,
w przypadku gdy Państwa dane będą niezbędne do ustalenia i dochodzenia roszczeń, przetwarzane będą do czasu zakończenia związanej z tym sprawy oraz w okresie niezbędnym do spełnienia obowiązku archiwizacji tj. w okresie co najmniej 10 lat od zakończenia sprawy (zgodnie z instrukcją kancelaryjną).

Gromadzenie danych

W serwisie przechowujemy zapytania http kierowane do naszego serwera. Oznacza to, że znamy publiczne adresy IP, z których użytkownicy przeglądają treści informacyjne naszego serwisu. Przeglądane zasoby identyfikowane są poprzez adresy URL. Wobec powyższego znamy również:

  • czas nadejścia zapytania http,
  • czas wysłania odpowiedzi http,
  • nazwę stacji klienta - identyfikacja realizowana przez protokół http,
  • informacje o błędach, jakie nastąpiły przy realizacji transakcji http,
  • adres URL strony poprzednio odwiedzanej przez użytkownika (referer link) - w przypadku gdy przejście do strony serwisu nastąpiło przez odnośnik,
  • informacje o przeglądarce użytkownika.

Dla zapewnienia jak najwyższej jakości serwisu korzystamy z usługi Google Analytics oraz analizujemy pliki z logami w celu określenia, które strony odwiedzane są najczęściej, jakie przeglądarki stron WWW są stosowane, czy struktura strony nie zawiera błędów, itp.

Prawa osób, których dane dotyczą

W związku z przetwarzaniem danych osobowych informujemy, że posiadają Państwo prawo do:

  • usunięcia danych osobowych, cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych - za wyjątkiem danych osobowych niezbędnych do ustalenia i dochodzenia roszczeń,
  • dostępu do danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania a także do wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Mechanizm Cookies w serwisie

Mechanizm Cookies za wyjątkiem usługi Google Analytics nie jest wykorzystywany do pozyskiwania jakichkolwiek informacji o użytkownikach serwisu ani śledzenia ich nawigacji. Pliki Cookies stosowane w serwisie nie przechowują danych osobowych użytkowników.

Dla niniejszego serwisu przechowujemy następujące pliki Cookies, które tworzone są i istnieją tylko
w określonym odpowiednio czasie. Są one niezbędne dla prawidłowego działania poszczególnych elementów serwisu.

Nazwa Cookie[1]

Rodzaj

Cel i zawartość

INFO

Sesyjne tj. gromadzone przez okres trwania sesji zawartej z przeglądarką internetową.

Wykorzystywany do zapisania faktu zapoznania się z wyróżnionymi informacjami. Jest tworzone w celu ograniczania ilości emisji okresowo pojawiających się ogłoszeń. Dzięki zastosowaniu pliku Cookie informacja wyświetla się tylko raz dla jednej sesji użytkownika i nie ukazuje się ponownie po przejściu na kolejną stronę serwisu.

GSES

Sesyjne

Przechowuje wartość liczbową wykorzystywaną przez licznik odwiedzanych stron.

RABAN

 

Sesyjne

 

Przechowuje na czas sesji informacje o wersji używanej przez użytkownika platformy i jej wersji językowej

JSESSIONID

 

Sesyjne

 

Przechowuje identyfikator sesji. Jest niezbędny do zachowania spójności wypełnianego wniosku. Zakładane tylko jeśli połączenie jest szyfrowane protokołem SSL

MoodleSession

 

Sesyjne

 

Przechowuje identyfikator sesji. Jest niezbędny do przechowania informacji o fakcie bycia zalogowanym w serwisie.

PHPSESSID

 

Sesyjne

 

Przechowuje identyfikator sesji. Jest niezbędny do przechowania informacji o fakcie bycia zalogowanym w serwisie.

Przechowuje identyfikator sesji. Jest niezbędny do sprawdzenia czy odwiedzający nie jest automatycznym skryptem wypełniającym formularz.

 

 

Odnośniki do innych stron

Serwis zawiera odnośniki do innych stron WWW. Nie ponosimy odpowiedzialności za zasady zachowania prywatności obowiązujące na tych stronach. Zalecamy by po przejściu na inne strony, zapoznać się z polityką prywatności tam ustaloną. Bieżąca polityka prywatności dotyczy tylko niniejszego serwisu.

Zgoda użytkownika serwisu

Użytkownik wyraża zgodę na dostęp do informacji przechowywanej na jego urządzeniu końcowym (komputerze, telefonie itp.) lub przechowywanie plików Cookies pochodzących z bieżącej strony w jego urządzeniu końcowym, za pomocą ustawień zainstalowanego przez niego oprogramowania (tj. przeglądarki internetowej).

UWAGA! W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików Cookies w urządzeniu końcowym użytkownika. Użytkownicy stron WWW mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików Cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików Cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu użytkownika serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików Cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). Warto pamiętać, że ograniczenia stosowania plików Cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych serwisu.

Poniżej znajdą Państwo w jaki sposób można zmienić ustawienia dotyczące wykorzystywania plików Cookies w popularnych przeglądarkach internetowych.

Internet Explorer

Konfiguracja możliwa po otwarciu karty: Prywatność.

W menu przeglądarki należy wybrać: Narzędzia > Opcje internetowe> Prywatność > przycisk: Zaawansowane > wybrać odpowiednie ustawienia.

 

Mozilla Firefox

Konfiguracja możliwa po otwarciu karty: Prywatność.

W menu przeglądarki należy wybrać: Narzędzia > Opcje > Prywatność > wybrać odpowiednie ustawienia.

 

Google Chrome

W menu (w prawym górnym rogu) wybieramy Ustawienia Google Chrome i pozycję: Ustawienia > Pokaż ustawienia zaawansowane > w sekcji „Prywatność” wybieramy przycisk „Ustawienia treści” > następnie wybieramy odpowiednie ustawienia.

Zmiany

W przypadku zmiany obowiązującej polityki prywatności, wprowadzone zostaną odpowiednie modyfikacje do powyższego zapisu.

 

Słowniczek

Czas nadejścia zapytania http – określa czas uzyskania przez serwer www żądania użytkownika o podanie informacji np.: żądaną stronę www.

Czas odpowiedzi strony http – określa czas, w którym serwer www udzielił odpowiedzi na żądanie użytkownika.

protokół http – (ang. Hypertext Transfer Protocol – protokół przesyłania dokumentów hipertekstowych) to protokół sieci WWW (ang. World Wide Web).

protokół SSL – protokół, służący do bezpiecznej transmisji zaszyfrowanego strumienia danych.

URL (ang. Uniform Resource Locator) – oznacza ujednolicony format adresowania zasobów (informacji, danych, usług) stosowany w Internecie i w sieciach lokalnych. URL najczęściej kojarzony jest z adresami stron WWW, ale ten format adresowania służy do identyfikowania wszelkich zasobów dostępnych w Internecie.

nawigacja w serwisie – przemieszczanie, przechodzenie użytkownika pomiędzy poszczególnymi stronami internetowymi w danym serwisie www.

sesja – to w informatyce obiekt, zapamiętujący przez pewien czas na serwerze szczegóły dotyczące połączenia z klientem. Cechą charakterystyczną sesji jest to, że przypisane do niej dane mają przeważnie charakter chwilowy, ulotny (w przeciwieństwie np. do preferencji przypisywanych do konta klienta). Dane o sesji przechowywane są w plikach Cookie lub w adresie URL.

sesyjny plik Coockie – jest tworzony i występuje w określonym czasie, tylko przez czas, w jakim strona jest odwiedzana przez użytkownika. Zamkniecie okna przeglądarki ze stroną serwisu powoduje usunięcie utworzonego pliku.

automatyczny skrypt – jest to kod programu, który automatycznie przegląda i pobiera informacje np. ze stron internetowych.

Instrukcja Kancelaryjna - Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r.

w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.

Początek strony